Kilka tygodni temu Mastercard ogłosił poszerzenie współpracy z RIOT Games przy okazji zbliżających się mistrzostw świata, to kolejny krok w obecności tej marki w świecie esportu. W Polsce także LoL jest dźwignią do wejścia marek finansowych w świat esportu, jak to ma miejsce przy okazji działań Alior Bank.
Jednak zawsze pojawia się pytanie – jak mierzyć wpływ sponsoringu na postrzeganie marki. Ciekawe dane w tym zakresie z rynku amerykańskiego pokazuje YouGov – wg danych z YouGov BrandIndex fani League of Legends mieszkający w Stanach Zjednoczonych stale zwiększają swoją pozytywną opinię na temat Mastercard, a szczególnie odkąd marka rozszerzyła współpracę z Riot o LCS. Marka była obecna w kluczowych momentach kalendarza esportowego, a wiosenne zaangażowanie dało wynik pozytywnego odbioru marki prawie dwukrotnie wyższy niż odbiór w całej populacji.
Takie bieżące mierzenie opinii o marce jest niezmiernie potrzebne w przypadku planowania kolejnych działań, jak i zbierania feedbacku i dokonanych już aktywnościach. Znacie może podobne narzędzia jak YouGov, ale zbierające dane o odbiorze marki na polskim rynku?