Case study In-Game Advertising

Pierwsza w Polsce reklama w grach komputerowych Counter Strike, Colin McRae: DiRT

W dniach 2.04.2008 – 6.04.2008 została przeprowadzona przez AdAction pierwsza w Polsce legalna kampania reklamowa w grach komputerowych Counter Strike i Colin McRae: DiRT.
Kampania promowała dwóch klientów: Kode5 (polski przystanek międzynarodowego turnieju dla graczy) oraz Gamecorner.pl (internetowy serwis o grach komputerowych należący do Agory).

Przygotowanie reklam

Reklamy w grach komputerowych w swoim charakterze są bardziej zbliżone do reklamy outdoorowej. Większość reklam to statyczne tablice. Co prawda są także interaktywne pozwalające np. doładować energię gracza, czy nawet filmowe, gdzie możemy obejrzeć 15 sekund filmu reklamowego z dźwiękiem.

Możliwe formaty reklam to: 1×1, 1×2, 2×1, 4×1, 8×1 oraz formaty przed rozpoczęciem gry (różne rozmiary). Na potrzeby tej kampanii reklamy zostały przygotowane w kilku formatach: 1×1 (1024×1024 pikseli), 2×1 (1024×512 pikseli) , 4×1 (1024×256 pikseli), 1×2 (512×1024 pikseli).

Wyniki

Dzięki temu, że każdy gracz łączy się z serwerem gry w celu rywalizowania z innymi graczami, może otrzymywać dynamicznie wyświetlane reklamy. Realizuje to specjalny ad serwer do gier, który jest w stanie sprawdzić ile razy gracz widział reklamę (przejeżdżał obok niej, przebiegał, tak, że reklama była widoczna (odpowiedni kąt widzenia, itd.).

Kampania w ciągu kilku dni wygenerowała zasięg na poziomie ponad 20 000 graczy (z Polski). Średnia częstotliwość wyświetlania reklam, to 5,22, czyli odpowiednio do tego, aby w krótkim czasie poinformować graczy o imprezie.

więcej na http://www.adaction.pl/?page=Casestudy