Buszując po sieci znalazłem bardzo ciekawą, pięknie przygotowaną prezentację traktująca o trendach.
54 slajdy, na których znajdziecie kwintesencje wiedzy na temat graczy, niestety głównie odnosi się to do USA i globalnych danych, ale w końcu Polska jest częścią globalnej gospodarki.
Małe podsumowanie danych z prezentacji:
– w 65% gospodarstwach domowych w USA gra się w gry wideo
– nowe pokolenie, obecnie urodzone, to generacja graczy, urodzonych w społeczeństwie, w którym istnieją gry komputerowe,
– target reklamowy wśród graczy to mężczyźni w wieku 18-35 lat (w USA)
– 60% graczy to faceci
– nowe formaty grania (Wii, Guitar Hero, Sing Star)
– gry wychodzą z sypialni dzieci do salonu
– większość graczy to gracze on-line (nawet na konsolach)
– dynamiczny wzrost graczy MMOG
– user generated games
– DIY games
– dystrybucja gier on-line
– płać-i-graj
– reklama i gry
– duże budżety i duże dochody advergames (Burger King)
– reklama dynamiczna, product placement i marketing partnerski w grach
http://www.slideshare.net/AdvertisingPawn/video-gaming-trends-presentation