Spotify i Riot Games, wydawca gier takich jak League of Legends, Valorant, Legends of Runterra, Teamfight Tactics ogłaszają partnerstwo w ramach którego powstaną podcasty, dedykowane playlisty i wiele więcej.
League of Legends to najpopularniejsza na świecie sieciowa gra multiplayer. Miliony graczy przyciąga nie tylko do samej gry, ale także do jej oglądania, jest streamowana na wszystkich dostępnych platformach i od lat nie schodzi z czołówki najchętniej oglądanych produkcji. Popularność zdobyła także dzięki zaangażowaniu w esport – tylko w samym 2019 roku turnieje w LOL-a to ponad 37 różnych miast, na pięciu kontynentach, z rekordową średnią liczbą widzów przypadających na minutę zeszłorocznego finału mistrzostw świata wyniosła 21,8 miliona.
Obecna już na Spotify ścieżka dźwiękowa League of Legends przyciąga prawie 5 milionów słuchaczy.
Współpraca Spotify i Riot Games przyniesie kolejne treści inspirowane światem LoL-a oraz innych produkcji Riot. Na Spotify znajdziecie już zakładkę Official League of Legends Esports, dedykowaną najpopularniejszym piosenkom wśród graczy. Zapowiedzi Spotify i Riot Games to także stworzenie i uruchomienie oryginalnych podcastów, m.in. Untold Stories: Top Moments from Worlds – 9-odcinkowy podcast poświęcony zbliżającym się 10. Mistrzostwom Świata League of Legends. Znajdą się w nim historie o grze, wydarzeniach oraz o najlepszych zawodnikach, w tym wywiady z graczami.
Spotify od teraz jest także oficjalnym partnerem w transmisji audio podczas globalnych wydarzeń League of Legends.