Spotify i Roblox – jak wygląda wirtualny świat marki?

Spotify i Roblox – jak wygląda wirtualny świat marki?

Spotify Island – taka nazwę nosi świat stworzony w Roblox dla Spotify – całość możecie odwiedzić już teraz chodząc na http://www.roblox.com/spotify (do 19 maja 2022 świat został odwiedzony ponad 4 miliony razy!).

O co chodzi?

Świat został założony na fali popularności hasła metaverse a całość została zrealizowana na platformie Roblox. Platforma daje szerokie spektrum możliwości dla twórców – można tworzyć swoje światy, z własnymi zasadami, nagrodami – a co ciekawe w tym wypadku – z możliwością spotkania w tej wirtualnej przestrzeni Spotify innych graczy, ale także zaproszonych gwiazd -w tym zapowiedzianych Stray Kids czy SUNMI.

Świat Spotify opiera się na dźwiękach, w tym na zabawie w tworzenie nowych dźwięków dzięki Soundtrap, a najlepsze dźwięki z wirtualnego świata mogą zdobyć popularność na listach Spotify.

Świat jest stworzony bazując na elementach znanych dla użytkowników tej platformy streamingowej – m.in. serce znane z list odtwarzania występuje tu jako waluta, co pozwoli zarówno na wymianę towarów ale także inna interakcje z marką. Wyspa to dopiero początek, w planach są już kolejne wyspy tematyczne, i działania pozwalające na angażowanie się fanów różnych kierunków muzycznych – na start pojawił się K-park, miejsce poświęcone fanom K-Popu.

Wyspa Spotify to miejsce, które może pomóc w dotarciu artystom do fanów i wspólne tworzenie nowych treści, a marka zapowiada kolejne ciekawe aktywności w tym świecie – zobaczymy co czas przyniesie

Komentarz

Podchodzę z pewnym dystansem do działań marek w przestrzeniach takich jak Roblox, z kilku powodów:
– aby wejść w interakcje z marką należy swobodnie poruszać się w Roblox, to już może stanowić pierwszy bloker (nie każdy użytkownik poznaje nowe gry, nowe narzędzia),
– system nagród, poruszania się po świecie – ponownie jest zrozumiały dla użytkowników Roblox
– konkurencja – dla mniej wtajemniczanych, Roblox nie jest jedną grą, to przestrzeń do tworzenia własnych produkcji, własnych światów, gier – Spotify Island to jedna z ponad 18 milionów gier, światów dostępnych na tej platformie

Oczywiście są też plusy:
– Spotify jako pierwsze w swoje kategorii pojawia się w Roblox, jeśli dobrze poprowadzi działania może zagarnąć sobie całą uwagę graczy w tym miejscu
– Roblox to ponad 32 milionów graczy dziennie! Ponad 200 milionów miesięcznie – więc jest na czym budować zasięg
– platforma jest popularna globalnie, najbardziej w USA i Kanadzie, najmniej w Azji

Podsumowując – jeśli marka nie potraktuje swojej wyspy jako kolejnego dodatku w działaniach, jeśli faktycznie przekieruje tam atrakcyjne wydarzenia, dostarczy fanom atrakcji – może w dłuższym okresie otrzymać ciekawy zwrot z inwstycji, oby tylko moda na metaverse nie przeminęła, albo aby ta idea rozwijała się w kierunku atrakcyjnego rozwiązania nie tylko dla fanów Robloxa