CEO Activision Mike Griffith może być dumny z działań firmy wokół Guitar Hero III, to dzięki temu tytułowi firma jako pierwsza wygenerowała sprzedaż na poziomie 1 miliarda dolarów.
Podczas targów CES w Las Vegas Griffith podkreślił także, że gry znacząco wpływają na rozwój sektora rozrywki, a seria tytułów Guitar Hero wpływa także na rozwój branży muzycznej (można tu wspomnieć o specjalnych edycjach firmowanych przez Aerosmith czy Metallica). Dla przykładu w pierwszy weekend sprzedaży Guitar Hero: Aerosmith sprzedało się w trzykrotnie większej ilości egzemplarzy niż ostatnia studyjna płyta tego zespołu. Dodatkowo CEO Activision wspomniał dane z Nielsen SoundScan, które wskazują na zwiększenie sprzedaży od 15 do 843% wśród artystów, których utwory pojawiają się w serii Guitar Hero.
“Przemysł muzyczny ma w swojej historii rozwoju rozdziały oparte na technologii – a najnowszy rozdział jest pisany właśnie prze nas” – podkreśla Mike Griffith w swoim wywiadzie dla BBC.
Nowa edycja Guitar Hero: World Tour ma dodatkowo silnie rozwinięty aspekt społeczny, to społeczność gry stworzyła w pierwszych 10 dniach ponad 25 000 utworów (a do tej pory ponad 141 00 utworów). Oficjalna społeczność graczy ma ponad 600 000 członków.
“Filmy, muzyka i telewizja – to najsilniejsze sektory rynku rozrywkowego, a gry komputerowe są gotowe do połączenia w jedność tych form rozrywki” – tak ocenia przyszłość gier i rozrywki Griffith.