Linkuję kolejne dwa odcinki wywiadu na temat reklamy w grach.
2 odcinek, a w nim:
– formy reklamowe (advergame, Product Placement, reklama dynamiczna)
– kiedy reklamodawca przychodzi do gry, a kiedy gra do reklamodawcy
– Burger King jako przykład monetyzowania gier i aktywne wykorzystanie gier w marketingu
– kampania IGA – 36i6 – jak była odbierana przez graczy
– wydatki na reklamę w grach, migracja budżetów w innym mediów
– porównanie budżetów GTA IV i filmy IronMan
– dlaczego Product Placement w grach jest dobry
odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,1;core.html (wersja HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,2;core.html (wersja SD)
Odcinek 3, a w nim:
– dlaczego gracze są atrakcyjna grupą docelową
– podział graczy na dwie grupy – progamers, gamers vs. casual
– charakterystyka graczy casuale
– stereotypu gracza
– granie wychodzi z sypialni do salonu
– poziom skupienia przy graniu vs., TV, radio
– akceptacja reklam w grach
– co umieszczać w grach, aby pasowało
– co można było umieścić w grze Wiedźmin
– wykorzystanie gry jako nośnika (filmy reklamowe na bazie gier – WoW, kampanie społeczne)
– konkursy wokół gier, nie tylko dla progamers
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,1;core.html (jakość HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,2;core.html (jakość SD)
jeszcze będą 2 części 🙂