Dlaczego marketing w grach powinien znaleźć się w twoim media planie?

Ciekawe podsumowanie znalazłem na MediaPost , wskazuje on siedem powodów dlaczego reklamodawcy powinni uwzględniać gry, a szczególnie gry w mediach społecznościowych (social media gaming) w swoich planach marketingowych. Nie będę się rozpisywał o tym, jak facebook.com zwiększa ilość aktywnych użytkowników, że ponad 50% z nich aktywnie gra. Do tego nie trzeba już dzisiaj nikogo przekonywać. Ważne, że gracze stanowią grono chętnie angażujących się użytkowników, liderów opinii, często przechodzących w rolę ambasadorów marek. Gry społecznościowe i mobilne są łatwo dostępnych produktem a tak często pomijanym w planach działań promocyjnych. W artykule wyszczególniono 7 powodów dlaczego gry powinny znaleźć się w strategiach i oto one:

1. Gry społecznościowe osiągnęły masę krytyczną
– 600 milionów graczy na Facebook.com to fakt. 50% osób w wieku od 18 do 44 lat w USA gra CODZIENNIE. Wśród graczy możemy znaleźć odbiorców naprawdę każdego produktu, każdej marki.

2. Reklamy są zauważalne, dzięki temu iż reklamy (in-game ads, lokowanie produktu etc.) są naturalnym elementem gry, nie przeszkadzają nikomu, nie są pomijane a co ważniejsze gracze się w nie angażują. Nawet reklamy pre-roll (pojawiające się przed załadowaniem gry) są zauważalne w prawie 100% – gracze oglądają je czekając 10-15 sekund na załadowanie się  gry.

3. Wysokie zaangażowanie jest potwierdzone średnimi CTR-ami na poziomie 6% i wyżej, aż do 23% engagement rate i 5%  share rate. eMarketer publikuje dane mówiące o tym, że gry społecznościowe mogą być od 7 do 20 razy bardziej efektywne niż inne reklamy on-line (sam mam na koncie grę z prawie 50% CTR).

4. Mobile! Nadchodzącą dużą popularność gier na urządzenia przenośne można wyczuć już po grach typu “Angry Bird” i “Draw Something”. Naturalne stanie się pojawianie się nowych gier mobile, w tym social mobile czy multi social web mobile.

5. Dobre emocje, to z nimi są kojarzone gry społecznościowe, a jeśli dzięki nim gracz będzie miał kontakt z przekazem reklamowym, może także być bardziej związany z marką, produktem – chyba to cel każdego marketera.

6. Brak ograniczeń umożliwia kreatywne podejście do reklamy w grach. Jest wiele sposobów, od prostych gier flash, poprzez większe produkcje reklamowe, ale także in-game ads, umieszczanie produktów, połączenie produktów z kuponami na zniżki w grach, czy zniżki w grach na realne produkty w sklepach. Nic tylko puszczać wodze fantazji.

7. Zmierzyć można wszystko! Nie tylko ze względu na to, że gry są osadzone w social graph, ale także dzięki możliwości umieszczania dodatkowych kodów zliczających w grze można ściągnąć dane od CTR, poprzez ilość publikacji, interakcji, zaangażowanie – prakytcznie wszystko czego dusza zapragnie.

Reklamodawcy na Zachodzie już doceniają rewolucje jaką w życiu konsumentów dokonały media społecznościowe scalone z grami. Więc pamiętajcie i umieszczenie tego medium w swoich strategiach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.