Game of Numbers – GoodGameStudios dzieli się wiedzą

Przeważnie bardzo trudno jest uzyskać dane od producentów gier jak na nich zarabiają, jaki procent graczy rejestruje się w grach, a w wypadku gier free2play jaki procent z tych zarejestrowanych faktycznie gra i płaci.

Istnieją studia, producenci i dystrybutorzy, którzy chętnie dzielą się danymi ze swojego sukcesu. Ostatnio wpadły mi w ręce dane dotyczące gry GoodGame Empire od GoodGameStudios.

Ciekawe dane, pokazujące jedną z największych gier strategicznych w segmencie casual. Gra ta zgromadziła już ponad 63 miliony rejestracji, zdobywając po drodze najważniejsze nagrody w swojej kategorii. Dla mnie zaskoczeniem był duży procent graczy kobiet (46%), wysoki jak na grę typowo strategiczną, w odróżnieniu o rozkładu wiekowego (50% graczy to osoby w wieku 25-45 lat), ten rozkład płci jest dość zaskakujący jak dla mnie. Gracze spędzają średnio 12 miesięcy w grze, dla mniej wtajemniczonych – właśnie z tego okresu liczy się  LTV gracza, a jest z czego liczyć, ponieważ ARPPU gry jest naprawdę wysokie, 50 USD to ponad dwukrotnie wyższa kwota niż uznawany za sukces poziom ARPPU gier free2play.

GoodGameStudios odkrywa też to, co inni producenci starają się ukryć – jaka cześć użytkowników rejestruje się z kampanii reklamowych oraz ile z rejestrujących faktycznie zaczyna płacić w grze – z 1 000 wejść powstaje 100 kont, z których 1-5 graczy to płacący gracze. Obalają tym samym mit łatwego sukcesu w grach casual, pokazując kierunek dla gier w swoim segmencie.

Więcej danych w samej infografice, sprawdzić grę możecie na Dogry.pl – http://dogry.pl/goodgame-empire

GoodGame Empire

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.