Badania graczy w USA

Podczas targów E3 Entertainment Software Association ogłosiło wyniki badań demograficznych na temat rynku gier komputerowych i konsolowych w USA.

Główne ciekawostki:

  • w 65% gospodarstwach domowych w USA można zagrać na komputerze lub konsoli
  • średni wiek gracza to 35 lat
  • aż 28% graczy ma więcej niż 50 lat
  • 40% graczy to kobiety
  • 44% graczy on-line to kobiety
  • gry są najczęściej kupowane przez osoby w wieku 40 lat
  • 13 lat – od takie czasu średnio grają dorośli gracze (mężczyźni od 15, kobiety od 12)
  • w gry multiplayer gra 59% graczy
  • najlepiej sprzedającą się grą na konsolę było HALO 3, a na komputery PC World of Warcraft: Burning Crusade
  • Na urządzeniach przenośnych (telefony komórkowe, PDA) gra 36% Amerykanów

Dane dowodzą słuszności działań reklamowych w grach i na telefonach komórkowych. Po za zasięgiem jaki jest generowany przez same gry, gracze są lepszym jakościowo odbiorcą reklam (wyższe dochody, wyższe wykształcenie, większa podatność na działania reklamowe niż ogół społeczeństwa).

Według badań prowadzonych w Polsce można wnioskować jakie są grupy graczy komputerowych i konsolowych.

Gracze komputerowi (Gamers) to:

  • głównie mężczyźni (61%), kobiety (39%) stanowią mniejszą, ale wciąż rosnącą grupę
  • osoby młode:
    • głównie w grupie 15-19 lat (28%),
    • 20-24 lata (14%)
    • 25-29 lat (12%)
    • 30-34 lata (11%)
    • 35-40 lat (8%)
    • 41-44 lata (7%)
  • wykształcenie średnie (41%) lub wyższe (26%)
  • o dobrych zarobkach:
    • najczęściej pomiędzy 3001 – 5000 zł (11%) i 2501 – 3 000 zł (10%)
    • powyżej 5000 zł (2%)

Gracze konsolowi (Players) to:

  • głównie mężczyźni (56%), kobiety (44%) stanowią większą grupę niż wśród Gamers
  • zdecydowanie starsze osoby niż grupa Gamers:
    • 15-19 lat (17%),
    • 20-24 lata (10%)
    • 25-29 lat (11%)
    • 30-34 lata (11%)
    • 35-40 lat (10%)
    • 41-44 lata (9%)
  • wykształcenie średnie (46%) lub wyższe (18%)
  • o dobrych zarobkach:
    • najczęściej pomiędzy 3001 – 5000 zł (10%) i 2501 – 3 000 zł (10%)
    • powyżej 5 000 zł (3%)

Na chwilę obecną nie dotarły do mnie jeszcze dokładniejsze badania jakościowe polskich graczy 🙁

Dane z Polski za: http://adaction.pl/?page=1031
Za: http://www.adgames.pl/
Więcej na http://www.theesa.com/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.